2012. október 19., péntek

Hajfestés természetesen ~ avagy mindent a hennázásról

Az előző bejegyzésben részletesen eltagolt 15évet átfogó hajtörténet után végre szeretném leírni a hennával való hajfestés alapjait, és tanácsokat, amiket magamnak kellett megtapasztalni, vagy hát lehet már mások is leírták, de én saját káromra szeretek tanulni, és felfedezni dolgokat.

Az első hennázás alkalmával szépen leírtam a receptet, előkészítettem mindent, és az utasítások szerint kutyultam, kavartam. Mivel az egész hajhosszam be kellett kennem, egy egész zacskónyi hennával számoltam (ez 500 gramm). A "receptet" Antal Vali oldaláról néztem, és az ott ajánlott hennát rendeltem meg.



Mivel a henna nem kopik - állítják sokan  - ezért a következő festésnél már elég csak a lenőtt hajrészeket befesteni. Cáfolni annyival tudnám, hogy hiába mostam ki 3x első festésnél a hennát a hajamból, elég sokáig megszínezte a vizet, és egy hónap elteltével egy nagyon ici-picit kopott a színe vagy eltűnt a fénye.
Az én pirosas vörösre festett hajszíneből sikerült kihozni egy rezes naracs színt, ahol pedig barna lenovesem lett egy sotet rez színt.
A második festés már meglehetősen könnyebb volt, már csak a töveket kellett festeni, de annyi hennát megfőztem, hogy bőven jutott az egész hajhosszamra. A rezes naracs kicsit sötétebb lett, de a tövek még mindig látszanak, szerintem majd csak akkor fog eltünni, ha lenő az egész hajam :D

Bemásolom a recepet amit a fentebb említett oldalon is megtaláltok, és kommentálom :D

Olvassátok tovább :3



A hennapép készítése (alaprecept)
Hozzávalók:
  • 2 evőkanál vagy 2 teafilter jó minőségű indiai fekete tea
  • 2 kiskanál erős instant kávé  / na ezt egyszer találtam itthon, azóta főtt kávét öntök bele...
  • 1 púpozott kiskanál őrölt szegfűszeg
  • 8-10 egész szegfűszeg
  • ½ liter tiszta víz  / ez nálam mindig tisztított víz
  • hennapor
  • 6 csepp eukaliptusz illóolaj
  • 5 csepp levendula illóolaj  / ez nálam általában levendula és avokádó olaj, de változó :3

    + volt mikor őrölt szegfűszeg helyett egy kiskanál fahéjat tettem bele,  vagy 2 filter fekete tea helyett egy feketét és egy zöldet. Különleges változást nem tapasztaltam, csak az illatuk egy kicsit más volt.

Na most a leges legelső hennázásomról mutatok képeket, de másikat is találtam, úgyhogy lehet ezt majd egy következő bejegyzésben megmutatom :D

Megérkeztek ~ emlékszem, pont beteg voltam, és én vettem át a futártól :D

Fóliában, bevarrt zacsiban, és egy nejlonzacsiban voltak :3

 A FOLYAMAT

 1., A löttyöt megfőztem, ezt fél óráig kavargatni kell folyamatosan nagy lángon, minél tovább főzöd annál sötétebb lesz a végeredmény, és annál több víz párolog el, úgyhogy csak óvatosan! :3

 2.,Mikor kiöntöttem nagyon darabos volt, így átszitáltam, ezzel megelőzve, hogy a festék csomós legyen később.




3., Sajnos magáról a pépről nincs képem, de nem is olyan volt mint kellett volna... a következő postban készülök megmutatni mindent :3




Festés közben...

Enyhén durva átmenet...

 4., A lemosás...egyszerűen szörnyű volt... mivel nem elég löttyöt adtam hozzá kicsit sűrű lett, rengetegszer mostam ki a hajamból a kis hennadarabokat, és olyan száraz lett, hogy lemostam samponnal a hajam , balzsamoztam,lemostam,balzsamoztam. És reménykedtem, hogy legközelebb könnyebb lesz. Sajnos a végeredményről még nincs képem, de elhatároztam, hogy írok egy átfogóbb bejegyzést, mert ennél az első festésnél nem a képeket, inkább a festésen volt a hangsúly, de másodjára már könnyebben ment :3

Remélem azért már többet tudtok így a hennáról, és nem fogtok félni belevágni ti is!

Published with Blogger-droid v2.0.9

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése