2012. október 18., csütörtök

Hajtörténet - A hennázás előzményei

Mondhatjuk,elég rég óta festem, színezem a hajam, az eredeti mogyoróbarna színtől már 12 éves koromban megszabadultam, egy szőkésbarnára szívattam, aztán a konfirmálási ajándékom kék tincsek voltak... aztán rózsaszínek,lilák,feketék,zöldek, hidrogén szőke frufru, aztán 14 éves korom körül jött a "Legyen már sötétebb a hajam" korszak, egy feketébe hajló barna festéket kaptam, majd kipróbaltam egy hennának nevezett színező izét,amitől paprikavörös lett a hajam teteje (ne kérdezzetek miért...) kb 3 mosásig, majd ezzel a színezőcsaláddal kísérleteztem 15 éves koromig, a vörös minden árnyalatát kipróbálva a lilán át a gyönyörű feketéig, ami kékesen csillogott ha rásütött a nap. A palettáról megvolt az összes szín, és mindig olyat kaptam amit akartam, mivel ezekkel a kémiai festékekkel tökéletesen be lehetett határolni mi merre hány méter.

 
Olvassátok tovább :3


Melyik lány ne akarna szép,hosszú,dús hajkoronát, főleg ha gyönyörű rézvörös színben csillog ... Oh,én akartam volna...

Sajnos a sok festéknek hála a hajam ritkult, hullott, tört, és sosem nőtt tovább a vállam alatt 5-10 centivel. Ráadásul nem is minőségi festékekkel romboltam,hanem a 100Forintosokban kapható pár száz forintos festékekkel. Volt,hogy a festékbe szagolva megszédültem a tömény hidrogénperoxid szagtól, de naaa levan nőve a hajam 1,5 centivel...

 

Én és a hajam kb 2,5-3 éve boldog párkapcsolatban élünk, egyikünk sem csalja meg a másikat egy fodrásszal. Rengeteg fodrász, és annál rengetegebb rossz tapasztalat után kifejlesztettem eme bölcs mondásom : Minek b*ssza el a fodrász a hajam? Elb*szom én magamnak ingyen, aztán majd a pénzből sminket veszek.Tartom magam ehhez, azóta tényleg nem látott fodrász, max ha varratni jött hozzánk vagy találkoztunk a boltban.

 

Anyukám a nagy természetguru (én csak bogyómániásnak hívom) mivel még nem állt át a hennára, tökéletes alanyt biztosít néha a hajfestés gyakorlására, és persze magamon is gyakorlok havonta, kéthavonta. Évek óta tépett,lépcsős fazonnal nyomon, már profi vagyok benne,hogy alakítsam ki a 9000ft-os fodrászolló nélkül, anya szabó ollójával ( ami 6000Ft volt.. :D) és borotvával.

A nagy változást aztán konkrétan nem tudom mi okozta, talán a hajam romló állapota, és Antal Vali, aki cseppet sem kedveli eme mesterséges vackokat.
Elterveztem hát, hogy "leszokom e káros szerről"... kár,hogy ez a gondolat tanév közepén fogant meg a buksimban... Mivel hennázás előtt 3 hónapot pihentetni kell a hajat...az első hónap még mondhatni türhető volt, de a következőkben naponta hallgattam a "Látom természetes vörös vagy..." és a "Oh, befestetted a hajaaaad? című mondatokat.

Végül is túlvészeltem, bár az első hennázás után még problémáim adódtak a színnel, azt majd a következő postban leírom :3

Ki használ természetes hajfestő szereket, hennát, indigót? :3

Published with Blogger-droid v2.0.9

3 megjegyzés:

  1. Juta Hajatnöveszt2012. október 18. 16:41

    Én! :) Ott a blogom, épp a héten festettem :D

    VálaszTörlés
  2. Én hennázom, az indigót még nem próbáltam de szemezek vele. ^^ A blogomban is írtam róla. És egy ideje nem járok fodrászhoz, elhatároztam hogy megtanulok magamnak hajat vágni. A frufru már megy.

    VálaszTörlés
  3. Szia
    Hennáztam régen,de nem jött be,töredezett tőle a hajam. Viszont amióta a white hairbe járok,egészségesebb a hajam,mint valaha.Kevin murphy hajfestékkel szoktam festetni,és sokkal természetesebb összetevőkből áll,mint pl a henna.Szerintem érdemesebb áttérni erre a festékre :)

    VálaszTörlés